cerebric انواع بازار لبنان آناناس آناناس

cerebric: انواع بازار لبنان آناناس آناناس نارگیل پرتقال هندوانه

گت بلاگز اخبار پزشکی مواد خوراکی دوستدار سلامت قلب را بشناسید

بررسی های تازه نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، لوبیا و دانه ها همچنان عالی ترین شیوه حفظ سلامت قلب هستند. 

مواد خوراکی دوستدار سلامت قلب را بشناسید

مواد خوراکی دوستدار سلامت قلب را بشناسید

عبارات مهم : انرژی

بررسی های تازه نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، لوبیا و دانه ها همچنان عالی ترین شیوه حفظ سلامت قلب هستند.

به گزارش مهر، یافته ها نشان می دهد چربی های اُمگا۳ و حبوباتی نظیر لوبیا، عدس و نخود از مواد خوراکی بسیار پرفایده جهت قلب هستند. چای و قهوه هم گزینه های خوبی هستند اگرچه باید بدون قند و خامه مصرف شوند. همچنین از مصرف لبنیات پرچرب نیز باید اجتناب شود.

سایر مواد خوراکی بافایده جهت قلب مشمول بر جلبک دریایی و مواد خوراکی تخمیرشده هستند.

مواد خوراکی دوستدار سلامت قلب را بشناسید

دکتر «اندرو فریمن»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه ملی سلامت قلب در دنور کانادا، در این باره می گوید: «مطالعات نشان می دهد رژیم غذایی گیاهی بدون مواد قندی افزودنی یا غذاهای فرآوری شده، به مراتب جهت سلامت قلب مفیدتر هستند.»

وی بر مصرف مواد خوراکی کامل بیش از مکمل های غذایی تاکید دارد. به گفته وی، «مکمل ها تنها یک ماده مغذی تفکیک شده است هستند که دارای فایده های مواد غذایی طبیعی نیستند.»

بررسی های تازه نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، لوبیا و دانه ها همچنان عالی ترین شیوه حفظ سلامت قلب هستند. 

محققان در مطالعه فعلی به بررسی تاثیر بعضی مواد خوراکی بر سلامت پرداختند. به عنوان مثال آنها دریافتند عدس می تواند موجب کم کردن فشارخون، قندخون و کلسترول بد LDL شود.

به همین ترتیب، اسیدهای چرب اُمگا۳ حاصل از ماهی، یا منابع گیاهی آن نظیر دانه کتان و مغزیجات آجیلی می توانند به کم کردن ریسک بیماری قلبی کمک کنند.

در مورد لبنیات وضع کمی پیچیده هست. شماری از مطالعات نشان می دهند که محصولات لبنی پرچرب که سرشار از چربی اشباع شده است هستند، می توانند موجب زیاد کردن کلسترول بد LDL شوند. از سوی دیگر عنوان می شود محصولات لبنی کم چرب و غیرشیرین می توانند گزینه های سالمی باشند.

مواد خوراکی دوستدار سلامت قلب را بشناسید

تیم فریمن دریافته است قهوه و چای موجب زیاد کردن فشارخون یا جنبش ضربان قلب نمی شوند. بعضی مطالعات نشان داده اند که افراد قهوه دوست کمتر با ریسک بیماری قلبی روبرو هستند.

تیم تحقیق دوری از مصرف دو چیز را توصیه می کند: مواد قندی افزودنی و نوشابه های انرژی زا.

بررسی های تازه نشان می دهد رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، لوبیا و دانه ها همچنان عالی ترین شیوه حفظ سلامت قلب هستند. 

نوشابه های انرژی زا حاوی دوز اوج کافئین و ترکیبات کافئین دار هستند. بعضی اسناد و شواهد نشان می دهد که نوشابه های انرژی زا موجب زیاد کردن فشارخون یا افزاش احتمال لختگی خون می شوند.

مواد خوراکی دوستدار سلامت قلب را بشناسید

واژه های کلیدی: انرژی | سلامت | خوراکی | نوشابه | فشارخون | مطالعات | رژیم غذایی | مواد غذایی

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog